Вівторок, 18.06.2019, 08:13
Вітаю Вас Гость | RSS

Недобоївський НВК

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Які знання на Вашу думку дає школа?
Всього відповідей: 272
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Контактна інформація

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

З чого починається дружба

Тема: З чого починається дружба

Мета: Навчити учнів пояснювати важливість дружби;

          формувати навички  обґрунтовувати необхідні умови дружніх стосунків; 

           наводити приклади дружби;

           виховувати почуття довіри, щирості, здатність приходити на допомогу.

Епіграф: «Дружба – то найдорожчий скарб».

Тип уроку: інтегрований

Хід уроку:

(Звучить звукозапис пісні Шаїнського «Если с другом вышел в путь».)

І. Організація класу.

- Я не випадково розпочала наш урок цією піснею, бо сьогодні на уроці піде розмова про найдорожчу цінність людини дружбу. Недарма народне прислів’я говорить: «Дружба – то найдорожчий скарб».

(слайд №1).

- Тож налаштуймось на роботу, подаруймо один одному посмішку, хороший настрій і будем дарувати його завжди.

ІІ. Робота над темою уроку.

1. Мотивація навчальної діяльності.

- Тема нашого уроку дуже актуальна. Сьогодні ми поведемо мову про важливість дружби і уміння дружити, з’ясуємо які умови необхідні для дружніх стосунків і за що ми цінуємо своїх друзів.

2. Мозковий штурм.

- Діти давайте всі разом  подумаємо над таким запитанням:

  Яким потрібно бути щоб мати друзів?

  (Мікрофон передаючи висловлюють свою думку, кожен говорить по одній рисі характеру, що притаманна другові).

добрим                               чуйним

турботливим      друг      чесним

відкритим                          щирим      

(слайд №2)

Отже перед нами постав портрет найкращого друга.

 

3. Робота в групах

    У всіх вас є друзі, товариші, приятелі і просто знайомі. Тож зараз ми розберемось чим відрізняються ці поняття, хоча вони дуже близькі.

(слайд №3)

 - Про людину з якою ви просто вітаєтеся у дворі, ви можете сказати…

знайомий

 - Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події,ви скажите…

приятель

 - Про однокласника,  з яким за 5 років з'їдений пуд солі, скажите…

товариш

 - Про людину якій довіряєте свої таємниці, з якою ділите радості і печалі, скажите…

друг

  Отже ми говорили про друга , а друзів об'єднує дружба.

Тож дружба - це стосунки що засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей.

(слайд №4)

4. Вправа «Закінчи речення» .

     Друзі можуть разом…

(слайд №5)

5. Перегляд мультфільму – «Снігова королева».

- Давайте зараз переглянемо уривок із мультфільму за мотивами відомої вам казки Андерсена «Снігова королева», в якому йдеться про початок дружби Герди і Кая і дамо відповідь на питання - з чого починається дружба?

(Перегляд мультфільму)

-         Дружба починається з приятелювання.

-         Із радості від спілкування.

-         Із гарного ставлення одне до одного, взаємної симпатії.

-         Із спільного кола інтересів  

6. Робота з підручником.

У завданні №5 (ст.70) наведені 3 фрагменти із шкільних творів про дружбу, прочитайте їх. Скажіть яка з думок здається вам найбільш слушною?

(Читання фрагментів творів).

-         Ви переконалися що друзями є ті хто може разом розважатися, робити найрізноманітніші справи. Та найголовніше – друзі довіряють одне одному, діляться своїми думками, таємницями.

                                              (слайд №6)

Тож друзів пов’язує довіра.

7. Робота у зошитах.

Записати що таке довіра, дружба.

(слайд №7)

8. Робота у групах. Гра «Малюємо разом».

      Дружба завжди виникає із взаємної симпатії. Наприклад у малят така симпатія часто виявляється у бажанні поділитися солодощами. Ви також вмієте поділитись один з одним, а чи вмієте ви ділитися увагою і почуттями? Щоб це перевірити проведемо вправу «Малюємо разом».

     Перед вами метелики, поділіться між собою олівцями. Тримаючись вдвох за один олівець, постарайтесь розмалювати його. Виконувати цю роботу будете пока звучить пісня «Дружба» групи «Барбарики».

(звучить пісня).

Чи легко було виконувати вам цю роботу?

 

9. Вікторина: «Чи знаєте ви твори про дружбу?»

     - Дівчинці Жені була подарована квіточка на якій було сім кольорових пелюсток, які виконували бажання. Яке було останнє бажання Жені?

(відірвала голубий пелюсток і побажала здоров’я Вітьові)

-         Зібрались одного разу чотири музиканти подружились, разом концерти давали, разом розбійників проганяли, разом жили і не тужили. Назвіть цих друзів музикантів?

(бременські музиканти: півень, кіт, осел і собака)

-         Григорій Остер написав багато оповідань про попугая пітона та мавпочку, які дружно жили в Африці. Хто був четвертим в їх компанії?

(слоник)

-         Карлсон промовив «Я самый больной в мире человек» і попросив ліки. Малиш відразу приніс на що Карлсон сказав  «Друг врятував життя друга». Які ліки приніс Малиш?

(малинове  варення)

-         У дівчинки з голубим волоссям Мальвіни було багато друзів, але один був завжди поруч. Хто він?

(пудель Артемон)

-         Як звали дівчину яка подружилась з сімома маленьким чоловічками?

(Білосніжка)

 

10. Поясніть прислів’я.

  -  Немає друга – шукай, а знайдеш бережи.

  -  Друга мати – себе не жаліти.

  -  Друг пізнається в біді.

  -  Друга за гроші не купиш.

  -  Хто друга в біді покидає, той сам  у біду потрапляє.

(слайд №8)

11. Закони дружби.

 -  Не залишай друга в біді, поділи з ним радість і горе.

 -  Дружба це насамперед віра в людину, не треба міняти друзів.

 -  Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе.

 -  Не бійся в друга попросити вибачення, і сам старайся якомога швидше забути свою образу.

(слайд №9)

Постарайтесь їх пам’ятати і виконувати.

 12. Розгляд ситуацій.

 - У холодний зимовий день подруги Наталка і Оленка йшли із школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка забула рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці.

    - Рука в мене замерзла страшенно!  - Поскаржилася Оленка подружці.

    - А в мене ні.

  Так вони йшли до самого дому.

Запитання.  Що можна сказати про поведінку Наталки?

 Як потрібно було їй вчинити?

 А як би ви діяли на місці Наталки?

ІІІ. Підсумок

-         Що ви дізналися на нашому уроці?

-         Чим відрізняються товариш і друг?

-         Що таке дружба, довіра?

     А тепер діти я пропоную повернутись до ваших метеликів. Я попрошу принести їх в чарівну коробку. Так як ви говорили, що дружба це велика сила. Давайте здійснимо диво.

-         Дмухнемо на нашу чарівну коробку!!!

(слайд №10)

Як бачимо знання здобуті на уроці, оживили їх. Тож будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними.

Легенда «Все в твоїх руках».  (звучить музика)

 

(слайд №11)

        Ця історія відбулася давним-давно водному старовинному місті, в якому жив великий мудрець. Слава про його мудрість розійшлась далеко за межі його рідного міста. Всі з’їжджалися до нього з усього світу, щоб отримати пораду. Але був у місті чоловік який заздрив його славі. І вирішив він придумати таке питання щоб мудрець не міг на нього відповісти. Я йому покажу метелика і запитаю живий він чи мертвий, якщо той відповість живий – я його задушу, а якщо мертвий – відпущу і він полетить. Так все і трапилось. Заздрістник спіймав метелика і відправився до мудреця і запитав: «Який у мене метелик?   Живий чи мертвий?» На що мудрець відповів: «Все в твоїх руках».

        Тож дорогі п’ятикласники, будьте дружнім колективом, допомагайте один одному, підтримуйте один одного, діліть разом і горе і радість, тоді ви будете справжньою   класною родиною.

Адже все у ваших руках. Творіть добро!

IV. Домашнє завдання

       §11; Написати твір «Мій друг».

Категорія: Мої статті | Додав: Вчитель (27.01.2012)
Переглядів: 1837 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
ВКонтакте
Погода
Погода в Україні

Copyright MyCorp © 2019
Створити безкоштовний сайт на uCoz